Aquesta imatge que hem escollit per analitzar ha estat creada per Neha Tiwari i l’hem trobat penjada al portal de “Ciberprensa: l’evolució en els medis de la xarxa”.
Ens ha cridat especial atenció el fet d’utilitzar la imatge d’un cervell separant les diferents zones neuronals amb representació de les xarxes socials. A més, el cartell també destaca per la combinació de colors (fons negre amb detalls de colors cridaners).
Així doncs, quan mirem aquesta imatge veiem un cervell que en comptes de tenir les zones dividides pels lòbuls dels dos hemisferis, divideix aquests amb diverses xarxes socials. Així, es representa el cervell d’un web addicte.
La imatge pertany a un primer pla del cervell i podríem englobar el gènere amb un cartell de crítica actual.
D’aquesta imatge ens agrada el fet de dividir el cervell d’aquesta manera i donant èmfasis amb aquest tipus de colors vistosos. Pensem que és una imatge que enfoca la realitat de la situació actual respecte les xarxes socials, i ho fa d’una manera crítica. Des del nostre punt de vista, representa l’addicció a les xarxes socials amb la visió d’un cervell completament consumit, obsessionat i entregat a les xarxes socials, el qual es pot trobar a molts individus avui en dia.
A més, mitjançant unes preguntes, hem pogut comprovar que és una imatge que transmet el mateix a la majoria de les persones, ja que la resposta de tots era el reflex d’un cervell corresponent a un ciberadicte. Així doncs, podem dir que es tracta d’una imatge senzilla amb una intenció clara.
Pel que fa als valors del missatge, creiem que aquest fa referència a la necessitat d’ocupar el nostre cap en altres activitats ja que la vida dins les xarxes socials ha incrementat notablement en els últims anys i caldria usar-les amb moderació. Així doncs, podríem dir que aquest missatge representa el volum d’usuaris que fan ús excessiu de les xarxes socials.
Aquesta imatge ajuda a veure la realitat que es viu actualment en alguns col·lectius, on la necessitat de connectar-se a la xarxa arriba a l’extrem. No obstant, aquest problema que el missatge intenta transmetre no va destinat a tothom, ja que hi ha gent que no utilitza xarxes socials o Internet per diversos motius (edat, economia, cultura, etc.). En aquest sentit, podríem parlar dels habitants del tercer món o gent del nostre entorn sense recursos econòmics.
Aquest missatge es troba disponible a aquest link: http://ciberprensa.com/redes-sociales-del-cerebro/ i suposem que s’ha enviat per fer reflexionar als internautes, ja que no ens intenta vendre res. Podríem dir que es troba dins un article d’opinió i té l’objectiu d’intentar conscienciar a la població dels problemes d’addicció a les xarxes socials que ens trobem en aquests temps.
Jessica C., Xana G., Raquel M., Coral O.
No hay comentarios:
Publicar un comentario