domingo, 17 de abril de 2011

LA REVOLUCIÓ DELS MITJANS SOCIALS


Aquest vídeo ha estat creat per Àgora News. Un dels motius que explica perquè hem escollit aquest vídeo és el fet de que anomeni totes les xarxes d’avui en dia. Al començament d’aquest, podem observar la presentació de la Web 2.0 i continua amb les xarxes socials de moda i altres que no són tan conegudes; com per exemple Xing. Al principi, també ens formulen unes preguntes textuals que són molt interessats i les respon mitjançant les imatges i frases. Això provoca que el clip tingui arguments i, per tant, dóna una resposta als internautes, ja que es tracta d’un moment que convida a la reflexió.

El mètode utilitzat que fa que el vídeo sigui original i, per tant, més vist és el fet de transmetre la informació, ja que no es tracta d’una persona parlant i explicant el tema com se sol fer majoritàriament. En aquest vídeo van apareixent imatges sobre el nombre d’internautes que han incrementat any rere any. El que canvia són les transicions ja que per passar d’una imatge a una altra ho fa de diverses maneres al llarg del vídeo.

Pel que fa al tipus de plans que hi veiem es tracta de primers plans amb moviments de càmera freqüents. Al mateix temps, s’escolta una música de fons melòdica.

Respecte a les imatges, es pot veure que són reals (el logotip) i que, per tant, el que fa que el vídeo sigui interessant és l’enllaç de les frases.

La música és instrumental, sense veu i té un to misteriós i actual que fa cridar l’atenció a l’usuari. Quan surt el logotip de les xarxes socials o altres buscadors el to és més alt i, per tant, emfatitza el moment.

El que ens agrada d’aquest curt és la seva originalitat. Com hem dit, no es tracta de la típica transmissió d’informació, sinó que juga molt amb el sentit visual. No obstant, potser caldria detallar una mica més la informació ja que tot es transmet d’una manera general i no dóna importància rellevant a cap dada.

Tot i així, quan veiem aquest missatge ens venen molts aspectes al cap, i és que, sense ser-ne conscients, hem donat un gir de noranta graus al món. Són molt poques les persones que no estan registrades a cap xarxa social, és a dir, que tot el món està endinsat en aquest món. Les xifres que apareixen al vídeo són dignes de valorar ja que no parlem de centenars, sinó de milions i milions en tot el món.

Si una cosa està clara és que en aquest vídeo es representa un estil de vida clar: el d’aquelles persones que disposen d’Internet habitualment. Així doncs, això podria ser una forma d’excloure a aquelles persones que no poden tenir Internet ja sigui per la situació geogràfica, el nivell econòmic o, simplement, les seves creences.

Fent referència a la intenció de l’emissió d’aquest missatge, creiem que està fet solament per fer veure a les persones la importància creixent de les xarxes socials i la seva evolució, ja que probablement no en som del tot conscients de l’expansió d’aquestes.

Per finalitzar el nostre comentari, volem comentar que seria necessari que nosaltres també féssim una reflexió i penséssim amb tot l’avenç que hi ha hagut des dels mitjans de comunicació com el diari i la televisió, fins finalment Internet i les seves xarxes socials.


Jessica C., Xana G., Raquel M., Coral O.

No hay comentarios:

Publicar un comentario