sábado, 16 de abril de 2011

CARTELL PUBLICITARI (fotomuntatge)

Aquest cartell ha estat creat per les autores del bloc. Vam pensar que la millor manera per transmetre un missatge clar i concís era a través de la vista, així que vam crear aquest fotomuntatge per tal d’expressar la nostre opinió sobre les xarxes socials.

Les tècniques utilitzades per cridar l’atenció de les persones que vegin aquest cartell són el contrast de colors i també entre les diferents imatges, ja que cada una d’elles ens transmet una emoció concreta.

Així doncs, es tracta de la promoció d’un cartell publicitari, el qual fa referència a la web del bloc. Al marge esquerre superior d’aquest cartell s’hi pot veure el títol del bloc, i en el marge esquerra inferior la pàgina web d’aquest. Dins d’aquest cartell es poden veure sis imatges més, separades de tres en tres per una franja de color verd. Aquesta franja és la que separa les diferents situacions a les quals ens porten les xarxes socials, com poden ser, per una banda, la diversió i, per l’altra, amb un valor oposat, l’addicció.

La primera imatge del cartell representa un pla general on es pot observar a dues noies divertint-se amb l’ordinador. A la imatge que es troba sota aquesta, podem observar a un noi en pla americà, el qual està enfocat de costat. La tercera imatge situada al marge dret del cartell reflexa la presència d’un noi en un transport públic divisat en un primer pla. Aquest grup d’imatges pretén transmetre la diversió, la utilitat, l’entreteniment i, en definitiva, la part positiva de les xarxes socials.

Respecte al segon grup d’imatges, col·locades a l’altra banda de la franja verda, es reflexa l’altra cara de les xarxes socials. Parlarem primer de la imatge situada al marge dret del cartell. Aquesta s’ha realitzat amb dos plans diferents, ja que veiem una noia en primer pla i el noi que es veu de fons, en un pla secundari. La imatge de sota correspon a un pla general, on ens mostra una noia, el seu escriptori i part de la habitació. La última imatge, situada al marge esquerre inferior, està realitzada amb un primer pla on es pot observar a un infant molt concentrat en l’ordinador. Aquest grup d’imatges fa referència a la part negativa de les xarxes socials: l’addicció, la pèrdua de contacte interpersonal, l’ús que li donen algunes persones i també a l’edat prematura en què comencen a utilitzar-se.

Aquest cartell, doncs, té una finalitat totalment publicitària, ja que vol mostrar les característiques del nostre bloc, en el qual, a través d’articles, comentem tant les parts negatives com les positives de l’ús de les xarxes socials.

Des del nostre punt de vista, ens sembla un cartell senzill que ens transmet els diferents punts de vista amb els quals veiem nosaltres les xarxes socials. Per una banda, els avantatges d’aquestes com a entreteniment i instrument comunicatiu. D’altra banda, els inconvenients que poden esdevenir-se ja que, si no s’utilitzen de manera responsable, poden comportar perills o addiccions.

Suposem que altres persones que no tinguin accés a les xarxes socials o que en la seva societat no estiguin al dia d’aquest àmbit emergent, no entendran el missatge de la mateixa manera que nosaltres, a causa de la desconeixença o el poc ús que fan de les xarxes socials. Des de la nostra opinió, també creiem que els temes d’addicció són més freqüents en joves, així que, probablement, els adults no tenen la mateixa percepció que nosaltres d’aquest missatge.

Per tant, en aquest fotomuntatge veiem un estil de vista que s’ajusta a la realitat de la societat actual, donat el gran “boom” que les xarxes socials han creat actualment. Com ja hem dit, hem volgut representar valors positius i negatius de les xarxes socials ja que, tot i que creiem que les xarxes socials són avui dia gairebé imprescindibles, també pensem que un ús excessiu o irresponsable comporta molts perills, inicialment inconscients.

Aquest cartell publicitari el podeu veure al nostre bloc, el qual es troba en aquest enllaç: www.vidaalaweb.blogspot.com . El principal objectiu pel qual es va crear, va ser per fer publicitat de la mateixa web i així donar-la a conèixer. Intenta cridar l’atenció a l’audiència amb els dos punts de vista sobre les xarxes socials i mostrar, també, l’àmbit en el qual es centra aquesta web. Per tant, el que pretén és que qui vegi la imatge i s’interessi mínimament pel tema, entri al bloc per participar i comentar en aquest. Totes les opinions valen!

Jessica C., Xana G., Raquel M., Coral O.

No hay comentarios:

Publicar un comentario